payroll in de horecaHoreca payroll

PIM is expert in horeca payroll en heeft inmiddels vele ondernemers geholpen met de optimale inrichting van de payroll binnen hun diverse horeca bedrijven. De verschillende horecatypen hebben behoefte aan verschillende typen payroll bedrijven.

De horeca is bij uitstek een branche waarin veel gebruik wordt gemaakt van payroll. Personeel is immers een groot onderdeel van de kosten maar natuurlijk ook van de beleving van de gasten.

Waarom horeca payroll?

De planning, het personeelsverloop of de dagelijkse gang van zaken slokken voor dat u het weet uw kostbare tijd op. Daarnaast zijn veel van uw arbeidskrachten medewerkers die slechts parttime voor u werken. Dit zorgt voor een nog grotere werkdruk immers voor ieder f.t.e. heeft u wel 3 of 4 medewerkers in dienst. Met hetzelfde aantal contracten, loonstroken en natuurlijk vragen.

Als u wilt is er altijd iets te doen en is het nooit van 9 tot 5. Doormiddel van payroll binnen uw horeca onderneming kunt u volledig ontzorgt worden op het administratieve vlak van de personeelszaken.

Voor het administratieve deel van de personeelszaken zijn er veel aanbieders die ieder net op zijn eigen manier de horeca payroll voor u kunnen verzorgen. PIM richt zich op de experts die wel de scherpe tarieven bieden en alles voor u regelen. Wat bieden de bij ons aangesloten payrollbedrijven minimaal: loonstroken, arbeidscontracten,  afdekking van ziekte risico’s en in sommige gevallen doen ze dit zelfs door middel van de combinatie van payroll en salarisadministratie gekoppeld aan uw planning. Zelfs voor de onbepaalde tijd contracten kent PIM de mogelijkheden. Hoe kiest u het juiste payrollbedrijf dat past bij uw horeca onderneming?

PIM helpt u bij het kiezen van de best passende aanbieder voor uw horecabedrijf. Laat u direct voorlichten over de mogelijkheden van horeca payroll

De voordelen van horeca payroll

Wanneer u gebruik maakt van payroll in uw horeca onderneming zijn er een aantal onderdelen die echt voordeel op leveren:

  • Salarisadministratie is uitbesteed
  • Volledige flexibiliteit (tot 5,5 jaar)
  • Altijd de juiste afdrachten
  • Afdekking risico’s
  • Goedkoper dan zelf verlonen

Een aantal mythes over horeca payroll zijn er natuurlijk ook. De horeca branche is van oudsher een branche waar de studenten die werken en ziek worden niet per se worden door betaald. Hoeveel risico loopt u als horeca ondernemer. PIM is hierin heel reëel en kent de horeca goed. Vanuit de verschillende instanties wordt hier tegenwoordig wordt hier wel steeds meer naar gekeken en worden medewerkers steeds wijzer. Immers alles is te vinden op het internet. Dus hoe groot is dit risico werkelijk binnen uw bedrijf? Dat verschilt voor ieder horeca bedrijf.

Om u toekomstig in te dekken tegen risico’s en niet voor onverwachte verrassingen te komen staan kan PIM u uitstekend adviseren hoe horeca payroll in te zetten binnen.

Nul-urencontracten ten opzichten van horeca payroll

Van oudsher  wordt er in de horeca veel gebruik gemaakt van nul-urencontracten. Aan deze contractvorm kleven echter grote risico’s en het is tegenwoordig niet eens meer rechtsgeldig.

De reden van de ongeldigheid is dat er in de praktijk tegenwoordig altijd gekeken wordt naar de daadwerkelijke inzet van de medewerkers. Werkt iemand gemiddeld 40 uur per week dan heeft deze medewerker ook de rechten van een medewerker met een contract van 40 uur. Ondanks het afgesproken nul-urencontract, toch 40 uren betalen. De praktijk gaat dus altijd voor ten opzichte van wat is afgesproken in het contract.

Als uw horeca medewerker ziek wordt betekent het dat ondanks het nul-urencontract de medewerker op basis van het gemiddeld aantal moet worden doorbetaald. Hetzelfde geldt op het moment dat er eigenlijk geen werkzaamheden zijn voor de medewerker. De medewerker heeft gewoon recht op het gemiddeld aantal uren

Payroll biedt een oplossing voor de horeca. De flexibiliteit die een uitzendcontract biedt maakt het namelijk mogelijk om medewerkers per uur te betalen. Het payrollbedrijf zorgt tevens voor de afhandeling van ziekte. Als horeca ondernemer betaalt u dus enkel voor de gewerkte uren. Het lijk erg op het nul-urencontract maar dan zonder de risico’s.

Horeca Payroll – niet via ieder payrollbedrijf

Payroll blijft natuurlijk payroll. Sommige partijen zijn beter geschikt om de payroll te verzorgen binnen uw in de horeca onderneming dan anderen. Naast flexkrachten hebben horeca zaken ook vaak een vaste schil, bijvoorbeeld de kok en de bedrijfsleider. Het is natuurlijk wel zo makkelijk dat het payroll bedrijf de administratie op dit vlak ook uit handen neemt. In sommige gevallen combineert het payroll bedrijf zelfs de payroll en salarisadministratie vanuit de planning. PIM kijkt welke aanbieder uw horeca payroll het beste verzorgt.

Meer weten over horeca payroll?

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van payroll voor uw horecabedrijf? Laat u voorlichten door PIM en bespreekde mogelijkheden. PIM helpt bij het selecteren van de juiste payrollaanbieder voor uw horeca payroll. Laat uw contactgegevens achter of bel ons en wij zijn u graag van dienst. Meer over payroll lees hier…

Lees meer over gerelateerde branches:

- Payroll voor de Catering

Direct informatie ontvangen

Bel je liever zelf? Dat kan! Bel PIM op 020-225 2599.